Meddelande om engagemangspoäng

• 25 september 2017 |
  • Textstorlek

StuFF har fått många frågor om engagemangspoängens vara eller icke vara på Filosofiska fakulteten.

För ett par veckor sedan togs beslutet att ta bort poängen, då Filfaks nämnd för internationaliseringsfrågor anser att det framför allt är akademiska meriter som ska ligga till grund för urval . Det som finns kvar av engagemangspoängen är en fördel för de studenter som engagerat sig i internationella föreningar eller varit fadder åt en utbytesstudent.
StuFF har tagit en tydlig ställning mot beslutet, och StuFFs utgångspunkt har varit att poängen varit av stor vikt för de studenter och föreningar som StuFF representerar.

Mer information finns på LiUs hemsida: https://www.student.liu.se/ut/filosofiska-fakulteten/studera-utomlands/urvalskriterier-och-antagning?l=sv

Högst upp

ajf  elin  flins  kogvet  liuphd  isek  mip  nlsek  puls  saks  sekel  ska SKUM logo black background   Logga Socionomstyrelsen hemsida  sshf  stalin    stimulus